Senaste skriket

Snapchat rullar ut dynamiska annonser

Snapchat har introducerat dynamiska annonser för att ge skräddarsydda alternativ till e-handlare. Både kostnad per köp och avkastning på annonseringsutgift (ROAS) visar på positiva siffror i det nya konceptet.

Sonny Eriksson
Sonny Eriksson
Partner
[email protected] 070-914 96 68

Dynamic Product Ads (DPA) som det heter på engelska, gör det möjligt att ladda upp produktkataloger som sedan anpassas mot användaren. Relevansen kring en annons avgör avkastningen och med dynamiska kommer den att öka. Kamraterna Google och Facebook erbjuder redan denna typ av annonsteknik, det är glädjande att se att även Snapchat hakar på.

…slagkraftigt komplement i marknadsmixen.

Studier visar att användarna som ser dynamiska annonser värderar dem som autentiska, kreativa och förmånliga. Att kombinera denna teknik med Snapchats yngre målgrupp ger ett slagkraftigt komplement i marknadsmixen.

Flera företag har sett en markant skillnad gällande kostnad per köp och ROAS. Shady Rays kostnad per köp minskade med 66% och ROAS ökade med 286%. Princess Polly såg en minskning av kostnad per köp med 66% och en ökning med 171% i ROAS.

Vi på Digiwise håller fortsatt örat mot rälsen och ser fram emot att testköra detta skarpt med våra kunder framöver. Är du också taggad att testa? Kontakta oss så tar vi dig med på resan.

Källa

Sonny Eriksson
Sonny Eriksson
Partner
[email protected] 070-914 96 68
Läs också
Söktrender på Google i en pandemi

Vi är certifierade
av Google

Vi utbildar oss kontinuerligt och arbetar för att hålla oss ajour med den snabba utvecklingen. Våra certifieringar i Googles produkter är en kvalitetsstämpel på vår kunskap.

Följ vår resa på Instagram

Fler bilder