Senaste skriket

E-handeln sätter press på fysiska butiker

Under en längre tid har konsumenter gått mer mot att handla online istället för i fysiska butiker, och nu när coronakrisen har slagit hårt mot samhället har detta beteende ökat i snabbare takt.

Sonny Eriksson
Sonny Eriksson
Partner
sonny@digiwise.se 070-914 96 68

Coronakrisen har tvingat konsumenter att undvika köpcentrum för att minska antal drabbade av COVID-19. Det har skapat stor press på gallerior men även butiker utanför. Skulle detta fortsätta kan köpcentrum förlora många kunder och i värsta fall riskera att gå i konkurs. Därför är det extra viktigt att köpcentrum och affärer är attraktiva genom att följa utvecklingen och vara beredda på förändringar. Det talas också om att Amazon ska etablera sig i Sverige, vilket skulle öka konkurrensen ännu mer och på så vis slå ut en del företag.

Postnord har kartlagt näthandeln och det visar sig att den har ökat med hela 44 procent i april.

Postnord har kartlagt näthandeln och det visar sig att den har ökat med hela 44 procent i april. Sen kan man fråga sig om denna förändring kommer hålla i sig efter pandemin och 27 procent av svenskarna svarade att de inte kommer gå tillbaka till att besöka fysiska butiker i lika stor utsträckning som tidigare.

Något som kan vara extra viktigt i dessa tider är återkommande kunder. Vi på Digiwise jobbar med just detta, något vi kallar ”remarketing”. Vi kan hjälpa dig att stärka ditt varumärke och bevara dina kunder.

Källa

Sonny Eriksson
Sonny Eriksson
Partner
sonny@digiwise.se 070-914 96 68
Läs också
Snabbare webbplatser ökar konvertering

Vi är certifierade
av Google

Vi utbildar oss kontinuerligt och arbetar för att hålla oss ajour med den snabba utvecklingen. Våra certifieringar i Googles produkter är en kvalitetsstämpel på vår kunskap.

Följ vår resa på Instagram

Fler bilder