Senaste skriket
ABBA gör succé på TikTok
I samband med sin comeback gör nu den svenska supergruppen ABBA entré på TikTok. Gruppen har skapat ett eget konto (@abba) och har redan över 1.8 miljoner engagerade följare och 1.5 miljarder visningar under hashtaggen #abba.
Efter 39 år gjorde ABBA förra veckan comeback som grupp. Med texten ”ABBA ARE BACK!” tar nu gruppen den sociala medieplattformen TikTok med storm.
Följarantalet växer stadigt timma för timma
Trots att många förknippar TikTok med den yngre generationen och ABBA med den äldre råder det ingen tvekan om att ABBA är den mest populära musikgruppen på appen just nu. Bara den senaste veckan har över 1.5 miljarder visningar gjorts på de videos som ligger under hashtaggen #abba. Utmaningar som #DancingQueenChallenge har blivit virala och Björns rakning av tidigare outfits har genererat miljontals exponeringar och likes.
We are so excited to welcome Agnetha, Björn, Benny and Anni-Frid to TikTok
Paul Hourican, Head of Music Operations på TikTok säger så här om samarbetet: ”We are so excited to welcome Agnetha, Björn, Benny and Anni-Frid to TikTok, bringing their phenomenal music to fans both new and old around the world. With one of the most recognisable music catalogues ever created, their unique craft of songwriting truly transcends generations and has inspired music lovers for decades. Our community have already shown us with their own creations that this is the music they’ve been waiting for and we’re excited to see how ABBA can inspire a new generation of fans, sparking yet another wave of music creativity with the hits that have defined pop for so long.”
Är du liksom vi på Digiwise taggad på ABBAs nya album, sugen på att testa #DancingQueenChallenge och nyfiken på hur du med ditt företag kan nyttja plattformen TikTok? Tveka inte att ta kontakt med oss!
ABBAs TikTok hittar du här.